HARMONOGRAM SPOTKAŃ

Harmonogram spotkań dla Studentów

Najbliższe spotkania odbywać się będą na platformie MS Teams i z czasem przeniesione zostaną na platformę edukacyjną EduPortal 🙂

PONIEDZIAŁEK

godz. 18:00 Koordynator ds. niepełnosprawności – dr Sabina Janik

  • 14 kwietnia – Ankieta oczekiwań i potrzeb studentów z niepełno sprawnościami w zakresie kształcenia w USM
  • 28 kwietnia – Identyfikacja i wdrażanie nowoczesnych technologii (nowa platforma do komunikacji )
  • 5 maja – Aktywne uczestnictwo w życiu uczelni poprzez uczestnictwo w kołach naukowych działających w USM
  • 12 maja – Rozpoznanie akcji społecznych z udziałem studentów z niepełno sprawnościami
  • 19 maja – Analiza rynku pracy – poszukiwanie ofert pracy dla OzN
  • 26 maja – Rozwijanie inicjatyw poprzez tworzenie projektów edukacyjnych skierowanych do studentów USM
  • 2 czerwca – Poszerzanie zainteresowań naukowych w zakresie kształcenia inkluzyjnego (artykuły)
  • 9 czerwca – Identyfikacja organizacji pozarządowych i instytucji w celu nawiązaniu współpracy
  • 16 czerwca – Wywiady narracyjne w celu uzyskania informacji o sytuacji OzN w zakresie programów nauczania, metod dydaktycznych i współpracy z wybranymi jednostkami uczelni USM
  • 23 czerwca – Ankieta ewaluacyjna – zadowolenie studentów z niepełno sprawnościami z procesu kształcenia w USM (równość szans, jakość życia studentów).

godz. 20:00 Koordynator ds. praktyk - Dr Andrzej Bieżuński

  • 17.III. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na kierunku: Zarządzanie lic
  • 24.III. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na kierunku: Pedagogika licencjat
  • 31.III. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na kierunku: Pedagogika mgr
  • 07.IV. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na kierunku: Dietetyka lic
  • 14.IV. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na kierunku: Kosmetologia lic
  • 14.IV. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na kierunku: Dietetyka mgr
  • 28.IV. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na kierunku: Kosmetologia mgr
  • 05.V. Realizacja Programu Studenckich Praktyk Zawodowych na Studiach Podyplomowych (PP+EZ+S)
  • 12.V. Regulamin Praktyk Zawodowych
  • 19.V. Dzienniczek Praktyk
  • 26.V.  Miejsca praktyk – Interesariusze zewnętrzni Pedagogika
  • 02.VI. Miejsca praktyk – Interesariusze zewnętrzni Zarządzanie
  • 09.VI. Miejsca praktyk – Interesariusze zewnętrzni Dietetyka
  • 16.VI. Miejsca praktyk – Interesariusze zewnętrzni Kosmetologia
  • 23.VI. Miejsca praktyk – Interesariusze zewnętrzni Studia Podyplomowe (PP+EZ+S)

godz. 21:00 Dyrektor ds. prawnych - Dr Adam Żardecki Prawo USM

  • 14.04.      System aktów prawnych obowiązujących w USM
  • 21.04.      Struktura organów wewnętrznych USM
  • 28.04.     Regulamin organizacyjny USM
  • 05.05.     Zasady uznawania osiągnięć studentów USM, które zostały uzyskane w innej uczelni
  • 12.05.      Zasady uznawania osiągnięć studentów USM, które zostały uzyskane poza systemem                             szkolnictwa wyższego
  • 19.05.      Prawa i obowiązki studenta USM w świetle regulaminu – znaczenie w praktyce.
  • 02.06.     Urlop dziekański i urlop zdrowotny – znaczenie praktyczne.
  • 09.06.     Zasady dyplomowania studentów USM
  • 16.06.      Zasady i tryb odpowiedzialności dyscyplinarnej studentów USM

godz. 19:00 Opiekun kierunku Pedagogika - mgr Katarzyna Bulak

  • 17.03.2025      – Omówienie harmonogramu spotkań,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 24.03.2025      – Prawa i obowiązki studenta USMBM oraz inne przepisy obowiązujące w Uczelni

– Bieżące sprawy studentów.

  • 31.03.2025      – Potrzeby społeczne i materialne studentów,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 07.04.2025      – Strona internetowa Uczelni – przydatne informacje,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 14.04.2025      – Koła Naukowe w Uczelni,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 28.04.2025      – Słownik pojęć uczelnianych,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 05.05.2025      – Profil studenta kierunku WWR

– Bieżące sprawy studentów.

  • 12.05.2025      – Profil studenta kierunku Pedagog szkolny

– Bieżące sprawy studentów.

  • 19.05.2025      – Profil studenta kierunku Logopedia

– Bieżące sprawy studentów.

  • 26.05.2025      – Biblioteczka pedagoga,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 02.06.2025      – Dobre praktyki podczas pisania pracy dyplomowej,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 09.06.2025      – Pedagogika w kulturze – film, muzyka, sztuka – dyskusja akademicka,

– Bieżące sprawy studentów.

  • 16.06.2025      – Jak zaliczyć egzaminy i nie zwariować? – Medytacja mindfulness

– Bieżące sprawy studentów.

  • 23.06.2025      – „Przychodzi student do opiekuna” – podsumowanie roku akademickiego 2024/2025

– Bieżące sprawy studentów.

godz. 19:00 Opiekun kierunku Zarządzanie - dr Krystyna Wiaderny-Bidzińska

  • 17.03.2025      – Omówienie harmonogramu spotkań
  • 24.03.2025      – Prawa i obowiązki studenta USMBM oraz inne przepisy obowiązujące w Uczelni
  • 31.03.2025      – Potrzeby społeczne i materialne studentów
  • 07.04.2025      – Strona internetowa Uczelni – przydatne informacje
  • 14.04.2025      – Koła Naukowe w Uczelni
  • 28.04.2025      – Komunikacja interpersonalna
  • 05.05.2025      – Profil studenta kierunku WWR
  • 12.05.2025      – Profil studenta kierunku Zarządzanie/ planowanie kariery
  • 19.05.2025      -Zarządzanie projektami
  • 26.05.2025      – Osoba przedsiębiorcza na rynku pracy
  • 02.06.2025      – Dobre praktyki podczas pisania pracy dyplomowej,
  • 09.06.2025      – Kompetencje przyszłości
  • 16.06.2025      – Komunikacja w organizacji
  • 23.06.2025      – „Przychodzi student do opiekuna” – podsumowanie roku akademickiego 2024/2025

godz. 21:00 Opiekun kierunku Dietetyka - dr inż. Elżbieta Olczak

  • 31.03.2025 Rola opiekuna specjalności
  • 28.04.2025 Rola antyoksydantów w zachowaniu zdrowia – teoria i zachęta do podjęcia tematu w ramach koła naukowego
  • 07.04.2025
    dr hab. Anna Kołłajtis-Dołowy, prof. USM – rola norm w ocenie żywienia. Najnowsze normy zostaną udostępnione naszym studentom na stronie USM w aktualnościach.
  • 12.05.2025
    dr hab. Maria Jeznach, prof. USM – dziekan – relacja z prac sejmowych na temat statusu zawodu dietetyka.
  • 16.06.2025
    dr hab. Anna Kołłajtis-Dołowy, prof. USM – Zalecenia żywieniowe dla osób dorosłych.

 

godz. 21:00 Opiekun kierunku Kosmetologia - mgr Beata Durajczyk

  • 24.03.2025 Wsparcie finansowe – stypendia
  • 14.04.2025 Udział w targach kosmetologicznych – relacja i dyskusja. Ocena studencka.

 

WTOREK

GODZ. 18:30 Koordynator ds. internacjonalizacji - mgr Beata Wolna

  • 18.03.2025      Wyjazdy za granicę? Jakie mam możliwości?
  • 25.03.2025      Studia za granicą
  • 01.04.2025      Praktyki zagraniczne
  • 08.04.2025      Projekty współpracy
  • 15.04.2025      Jak doskonalić język?
  • 22.04.2025      Jaki program finansowania wybrać?
  • 29.04.2025      Jak aplikować do programu Erasmus+?
  • 06.05.2025      Współpraca i wymiana akademicka w ramach CEEPUS?
  • 13.05.2025      Aplikacja o środki finansowe na wyjazd zagraniczny na studia
  • 20.05.2025      Aplikacja o środki finansowe na wyjazd zagraniczny na praktyki
  • 27.05.2025      Jak z sukcesem rozmawiać z pracodawcą zagranicznym / uczelnią?
  • 03.06.2025      Jak przygotować się na wyjazd na studia lub praktyki?
  • 10.06.2025      Pobyt za granicą – co może mnie zaskoczyć i jak się przygotować?
  • 17.06.2025      Różnice kulturowe. Co warto wiedzieć? Co warto poznać?
  • 24.06.2025      Rozliczenie wyjazdu – dokumentacja

GODZ. 19:00 Wieczorne rozmowy o nauce, sztuce i kulturze - mgr Mariola Daszkiewicz-Konopczyńska

15.04.     prof. dr hab. Kazimierz Pospiszyl

13.05.     prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski dr h. c. multi

10.06.    prof. dr hab. Marek Konopczyński

ŚRODA

GODZ. 19:00 Koordynator ds. Biura Karier – Dr Krystyna Wiaderny-Bidzińska

Biuro Karier Uczelni Społeczno-Medycznej w Warszawie oferuje szeroki zakres usług dla studentów i absolwentów. Naszym celem jest wzmacnianie studentów różnych kierunków i wspieranie ich w odnalezieniu swojej zawodowej drogi. Zachęcamy do refleksji nad mocnymi stronami, talentami, doświadczeniem i zasobami. Umożliwiamy zdobywanie wiedzy i umiejętności przydatnych na rynku pracy. Oferujemy odkrywanie różnych możliwości zawodowych. Pomagamy w wyznaczaniu celu oraz stworzeniu planu rozwoju kariery.

19 marca 2025 r.

Wsparcie w pierwszych krokach na rynku pracy

Poszukiwanie pracy, najczęstsze błędy w poszukiwaniu pracy, co robimy nie tak?

Nie wiesz jak szukać pracy? Zastanawiasz się, w czym mogłabyś/mógłbyś być naprawdę dobry? Nie jesteś pewna/pewien, czy Twoje CV spodoba się pracodawcy? Jeśli zadajesz sobie te pytania, warto skorzystać z konsultacji z doradcą zawodowym.

Umów się na indywidualne spotkanie, podczas którego będziemy wspólnie odkrywać Twoje mocne i słabe strony, przyjrzymy się szansom na realizację Twoich pomysłów na karierę i porozmawiamy o praktycznych aspektach poszukiwania pracy. Wspólnie zastanowimy się, jakie kroki najbardziej przybliżą Cię do odnalezienia satysfakcjonującego stanowiska.

26 marca 2025 r

PIERWSZA PRACA – nie daj się zaskoczyć – Państwowa Inspekcja Pracy

Formy zatrudnienia, ustalenie warunków zatrudnienia, obowiązki pracodawcy związane z zatrudnianiem pracowników

2 kwietnia 2025 r.

Wsparcie dla osób myślących o własnej firmie

Myślisz o założeniu własnej firmy? Zastanawiasz się, czy lepiej poszukiwać pracy na etacie czy już teraz zainwestować we własną działalność? Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz od czego zacząć?

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiadasz twierdząco, zapraszamy na indywidualne doradztwo ds. przedsiębiorczości. Podczas spotkania będziesz miał/-a okazję skonsultować swój pomysł na biznes oraz porozmawiać na temat poszukiwania pierwszych klientów. Możesz także dowiedzieć się, gdzie znaleźć rzetelne informacje na temat procesu zakładania firmy oraz jakie są źródła finansowania działalności gospodarczej.

Podczas spotkań indywidualnych tematyka rozmów nie jest narzucana – to od Ciebie zależy o czym będziemy rozmawiać i jakiego rodzaju wsparcia czy informacji potrzebujesz

9 kwietnia 2025 r.

Wsparcie w planowaniu Twojej zawodowej drogi

Utknęłaś/utknąłeś w pracy i nie wiesz, jak ruszyć naprzód? Chcesz lepiej radzić sobie z podejmowaniem decyzji w miejscu pracy? A może zastanawiasz się, co zrobić ze swoim zawodowym życiem? Skorzystaj z coachingu kariery!

Coaching to proces, którego celem jest wzmocnienie klienta w samodzielnym dokonywaniu zamierzonej zmiany. W trakcie spotkań Ty sama/sam decydujesz, nad czym chcesz pracować.

Praca coachingowa opiera się na zwiększeniu samoświadomości, spojrzeniu na daną sytuację z różnych perspektyw oraz podjęciu określonych działań. Coach czuwa nad procesem coachingowym oraz przebiegiem spotkań, natomiast Ty jesteś odowiedzialna/odpowiedzialny za podejmowanie decyzji i konkretnych działań w drodze do obranego celu. Głównym narzędziem pracy są pytania zadawane przez coacha oraz ćwiczenia mające na celu poznanie różnych stron danej sytuacji, zmianę sposobu myślenia, generowanie rozwiązań, wspieranie podejmowania decyzji. Coaching skupia się na teraźniejszości i przyszłości. Coach nie udziela rad, nie sugeruje rozwiązań.

  • 16 kwietnia 2025 – Osoba przedsiębiorcza na rynku pracy
  • 23 kwietnia – organizacja pracy w małych strukturach społecznych
  • 7 maja 2025 r. – Stres związany z poszukiwaniem pracy
  • 14 maja 2025 r. – Proces rekrutacji Rozmowa kwalifikacyjna z pracodawcą
  • 21 maja 2025 r. – Kompetencje przyszłości
  • 28 maja 2025 r. – Szkolenia pracownicze
  • 4 czerwca 2025 r. – Zarządzanie projektami
  • 11 czerwca 2025 r. – Komunikacja w organizacji
  • 18 czerwca 2025 r. – Wywieranie wpływu na ludzi
  • 25 czerwca 2025 r. – Wystąpienia publiczne

GODZ. 19:30 Dziekan WNS - Dr Marlena Katarzyna Gerung

CZWARTEK

GODZ. 15:00 Koordynator ds. materialnych i stypendiów - mgr Joanna Danielczuk

  • 20.03.2025  „Stypendialny niezbędnik – wszystko, co musisz wiedzieć o wsparciu finansowym”

– Przegląd dostępnych form pomocy: stypendium socjalne, stypendium rektora,
   stypendium dla osób niepełnosprawnych, zapomogi.

  • 27.03.2025 „Twoje stypendium krok po kroku – jak skutecznie złożyć wniosek?”

– Praktyczny przewodnik po procedurach aplikacyjnych.
– Wzory dokumentów, zasady kompletowania i składania wniosków.

  • 03.04.2025 „Tryb i warunki przyznawania stypendium Rektora”

– Kryteria przyznawania, terminy składania wniosków, najczęstsze błędy.

  • 10.04.2025 „Tryb i warunki przyznawania stypendium socjalnego”

– Kryteria przyznawania, terminy składania wniosków, najczęstsze błędy.

  • 24.04.2025 „Tryb i warunki przyznawania stypendium dla osób niepełnosprawnych”

– Kryteria przyznawania, terminy składania wniosków, najczęstsze błędy.

  • 08.05.2025 „Tryb i warunki przyznawania zapomogi”

– Kryteria przyznawania, terminy składania wniosków, najczęstsze błędy.

  • 15.05.2025 „Stypendia bez tajemnic – prawa i obowiązki studenta”

– Prawa i obowiązki beneficjentów stypendiów.
– Kiedy możesz stracić świadczenie? Co zrobić w przypadku zmiany sytuacji materialnej?

  • 22.05.2025 „Finansowe ABC studenta – jak nie przegapić żadnego wsparcia?”
  • 29.05.2025 “Stypendium rektora – jak wyróżnić się wśród najlepszych?”

– Kryteria oceniania wniosków o stypendium rektora.
– Jak skutecznie udokumentować osiągnięcia naukowe, sportowe i artystyczne?

  • 05.06.2025 “Warunki wypłaty świadczeń pomocy materialnej”
  • 29.05.2025 “Odwołanie od decyzji Komisji Stypendialnej”
  • 05.06.2025 “Dlaczego składamy wnioski dwa razy w roku akademickim”

 

GODZ. 18:30 Samorząd studentów WNS

GODZ. 18:30 Samorząd studentów WNMiNoZ

GODZ. 19:00 Samorząd studentów

GODZ. 20:00 Samorząd studentów + Opiekun dr Dorota Jawor-Przybyszewska

  • 20.03.25 – Organizacja roku akademickiego oraz inicjatywa studentów dotycząca  powstania nowego Koła Naukowo-Artystycznego.
  • 27.03.25 – Spotkanie w sprawie dyżurów wykładowców oraz w sprawie praktyk.
  • 3.04.25 – Koła Naukowo-Artystyczne.
  • 10.04.25 – Propozycje aktywności kulturalno-sportowych.
  • 24.04.25 – Propozycje na majówkę.
  • 8.05.25 – Dzień Otwarty w Uczelni – propozycje.
  • 15.05.25 – Pomoc w przygotowaniu Dnia Otwartego w Uczelni.
  • 22.05.25 – Dzień Otwarty w Uczelni USM – koordynacja i organizacja działań.
  • 29.05.25 – Sesja egzaminacyjna.

Ułatwienie dostępu