System Zapewniania Jakości Kształcenia
W trosce o najwyższą jakość procesu dydaktycznego, dobro studentów oraz rozwój kadry akademickiej Uczelni Społeczno-Medycznej ustanawia się System Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia zwany dalej Systemem Jakości Kształcenia.
Ocena zajęć dydaktycznych obejmuje:
- Analizę badań ankietowych przeprowadzanych po zakończeniu każdego semestru lub roku akademickiego wśród studentów,
- Inne formy oceny zajęć, uzyskane w wyniku bezpośredniego kontaktu ze studentami określone przez Dziekana Wydziału.
System monitorowania kariery zawodowej absolwentów obejmuje:
- Analizę badań ankietowych przeprowadzanych wśród absolwentów bezpośrednio po zakończeniu studiów obejmujących ocenę programu studiów,
- Analizę badań ankietowych przeprowadzanych wśród absolwentów po 3 i 5 latach od ukończenia studiów.
System jakości kształcenia obejmuje w szczególności:
- Weryfikowanie efektów uczenia się na poszczególnych kierunkach studiów, studiach podyplomowych i kursach dokształcających;
- Ocenę zajęć dydaktycznych dokonywaną przez studentów po zakończeniu każdego ich cyklu;
- Ocenę kadry dydaktycznej, w tym hospitację zajęć;
- Wnioski z monitorowania kariery zawodowej absolwentów;
- Wnioski z badania oczekiwań Rady Interesariuszy Zewnętrznych i zgodności efektów uczenia się z potrzebami rynku pracy,
- Działania w zakresie zapobiegania i wykrywania plagiatów.
Weryfikowanie efektów uczenia się obejmuje w szczególności:
- Analizę założonych efektów uczenia się dla kierunku, poziomu i profilu pod względem celów kształcenia, sylwetki absolwenta i strategii rozwoju Instytutu,
- Ocenę metod i form weryfikowania efektów uczenia się dla każdego modułu,
- Analizę i aktualizację programu studiów pod względem możliwości uzyskania założonych efektów uczenia się,
- Analizę poprawności przypisania punktów ECTS do przedmiotu, z uwzględnieniem nakładu pracy własnej studenta,
- Ocenę jakości praktyk i uzyskanych w ich wyniku efektów uczenia się,
- Ocenę jakości prac dyplomowych,
- Analizę zakresu i formy egzaminu dyplomowego pod względem możliwości weryfikowania osiągniętych przez studenta efektów uczenia się.